یک نفر جلوی کاسپین ماکان را بگیرد

سفر کاسپین ماکان، «نامزد ندا آقاسلطان» به اسرائیل و دیدار وی با شیمون پرز، از جمله نعمت‌های سال جدید برای نظام مقدس است.

حالا تعطیلات است، مردم در سفر و دید و بازدید عید هستند، رسانه‌ها دو هفته‌ای به خواب رفته‌اند و کسی چندان دنبال خبر نیست.

بگذارید دید و بازدید‌ها تمام شود، مردم به سر کار خود بازگردند و رسانه‌ها در ایران از خواب بیدار شوند، آن وقت معلوم می‌شود که سفر آقای ماکان به اسرائیل، برای مردم ایران و جنبش سبز، چه تحفه‌ای به ارمغان آورده است.

نظامی که از هیچ، کوه می‌سازد، نظامی که در دروغ‌بافی و دروغ‌‌زنی تبحر مثال‌زدنی دارد و روز را شب و شب را روز جا می‌زند، حالا طعمه‌ای به چنگ آورده تا یکی از رسوایی‌هایش را پاک کند.

من خودم را جای مردمی می‌گذارم که این تصویر و گزارش را در تلویزیون می‌بینند. جای کسانی  که معترض هستند، اما به نظام مقدس وفادارند، جای کسانی که هنوز نمی‌دانند که حق با کدام طرف است و جای کسانی که قتل ندا آقاسلطان را کار عوامل اسرائیل، آمریکا و بریتانیا می‌دانند.


این تصویر برای منِ مخاطب چه پیامی دارد؟ چرا کسی که خود را نامزد ندا آقاسلطان معرفی می‌کند، باید با رئیس جمهوری اسرائیل ملاقات کند؟ در دیدار این آقا با پرز، چه حرف‌های رد و بدل شده است؟ اسرائیلی که بزرگترین دشمن نظام مقدس به‌شمار می‌رود، از دیدار با کاسپین ماکان چه سودی می‌برد؟

این‌ها همه سئولات و شبهاتی است که بی‌تردید پس از پخش این دیدار در رسانه‌های نظام مقدس برای گروهی از مردم ایران پیش خواهد آمد.

جواب این سئولات را چه کسی می‌‌خواهد بدهد؟ من، تو، شما، موسوی یا کروبی؟

موسوی و کروبی در چند ماه گذشته گریبان دریده‌اند که جنبش سبز وابسته به بیگانه نیست، مستقل است، براساس شادی و ناراحتی دیگران موضع‌گیری نمی‌کند و خواستار عمل به قانون اساسی و بازگشت جمهوریت است، اما کافی است که آدم «نادانی» مثل کاسپین تمام رشته‌های جنبش سبز را پنبه کند.

نظام مقدس مگر چه می‌خواهد؟ عکسی، تصویری، سندی، فیلمی یا گزارشی که نشان دهد سبز‌ها وابسته به بیگانه هستند، دستور می‌گیرند، با دشمنان «قسم خورده نظام» فالوده می‌خورند و عامل «انقلاب مخملی» هستند.

فارغ از این مسائل، از همه دردآور این است آقای ماکان که نقش «نامزد» ندا آقاسلطان را بازی می‌کند، حالا خود را به عنوان «نماینده مردم ایران در اسرائیل» هم جا زده و خودش را «سفیر صلح» می‌داند.

نمی‌دانم که مردم ایران چه زمانی این آقا را به عنوان سفیر خود به اسرائیل فرستاده‌اند تا سفیر صلح و دوستی میان دو کشور باشد. مردم ایران، سفیری بهتر از این آقا نداشتند که به اسرائیل بفرستند؟

مردمی که با حاکمان نامشروع برای رسیدن به صلح مبارزه می‌کنند، چه نیازی به اسرائیلی دارند که به گزارش سازمان‌های مدافع حقوق بشر، از ناقضان حقوق اولیه انسان‌ها در غزه به شمار می‌رود.

سوم فروردین ماه سال ۱۳۸۹

Balatarin Donbaleh Mohandes Delicious Digg Stumbleupon Furl Friendfeed Twitter Facebook Greader Addthis to other Subscribe to Feed

55 نظر:

ناشناس گفت...

بله حق با شماست. این آقا فقط به خودش فکر می کند حتی به ندا هم فکر نمی کند. البته تقصیر رسانه های سبز نیز است که به زندگی خصوصی ندا آقا سلطان پرداخنتد و حتی عکس هایی را که خصوصی محسوب می شد نیز منتشر ساختند.از همین حالا تیتر اول کیهان به چاپخانه سپرده شده است: نامزد ندا جاسوس صهیونیست ها. شرم باد این آقای ماکان را که از مرگ نامزدش تور جهانگردی خود را به راه انداخته است. به امید نجات از یک نبلیغات وسیع علیه جنبش سبز.

ناشناس گفت...

khahesh mikonam mosahebe eshan ra ba tafsire khabare voa news ba deghat bebinid ta be sharlatan bodan oo etminan hasel konid. man hich teriboni nadaram lotfan etelae resani konid.be zodi ye web baz mikonam va nazaram ro dar barey mosahebe oo va sotohaee ke dadeh migam.marci az tiz bini shom chand rooz bod narahare in mozoe bodam.

Anderanik گفت...

etefaghan yeki az behtarin karha yi ke baraye nabudi rejime iran mishavad anjam dad hamin hast,ma ba esraiil hich doshmani nadarim in rejim saffake aghab oftadehast ke da<r masaele digaran dekhalat mikonad va baese pas rafte keshware ma shode hast.khob ast nevisande bedanad mardom az karrobi va mosawi mahast ke gozashteand va nabudiye rejim dar kolliyat va tamamiyat khaste mardome iran ast ,va makan ham be donbale baz pas giriye keshwareman az dast in dozdan ast.makan namayandeye ma iraniyan va safire solhe mast.

ناشناس گفت...

من هیج معتقد نیستم که این آقا سفیر ماست و از این حرفها! به نظر من رفتن ایشون به اسراییل اشتباه بود اما این چه حرفیه که شرم باد بر او که نمی دونم از مرگ نامزدش تور راه انداخته!
یکم منصف باشید و به اصول نقد کردن احترام بذارید و گرنه فرقی با کیهان نخواهید داشت.

ناشناس گفت...

به نظر میرسه که دعاهای خامنه ای داره مستجاب میشه! رهبرای مخالفانش که سازشکار در اومدند و هر 5 دقیقه یک بار از حفظ نظام و اصلاحات داخل نظام حرف میزنند؛ این هم از این آدم ساده لوح و منفعت طلب که خوراک کیهان و فارس نیوز رو تامین میکنه،؛
خدا عاقبت این جنبش رو به خیر کنه؛
امیدوارم خون ندا پایمال نشه

ناشناس گفت...

ه نظر من این آقا خودش عامل دیکتاتور‌ها است و می‌خواد که با این کار چهرهٔ جنبش سبز خراب کنه و همینطور داره از آب گٔل الود ماهی‌ میگیره تا بتونه حسابی‌ خودش رو معروف کنه و یه پولی‌ هم به جیب بزنه. درسته که ندا برای همهٔ ما عزیز ولی‌ تقصیر ما هم هست که آدمی‌ مثل کاسپین ماکان رو بزرگ می‌کنیم وگرنه لزومی نداره که این آقا که معلوم نیست کیه و از کجا اومده به خودش اجازه بده که خودش رو سفیر صلح مردم ایران معرفی‌ کنه.

ناشناس گفت...

اتفاقا من به آقای ماکان افتخار میکنم.
چون من هیچ دشمنی با اسرائیل که ندارم هیچ، خیلی هم احساس دوستی نسبت به اسرائیل دارم. چون دشمن، دشمن من دوست من است. چون اسرائیل ضد کشورهای عربی و اسلام نکببببببببتتتتتت است، دوست من میباشد.
خودم کینه ای نسبت به عرب ندارم ولی از این که میبینم که دینی مزخرف مثل اسلام کشور ایران زمین را به نابودی میکشاند، بسیار نگرانم.
زنده باد ایران
مرگ بر استبداد دینی
درود بر صلح

ناشناس گفت...

شما به چه حقی این اجازه را به خود میدهی که چون ماکان این کار را کرده، پس جنبش به بیگانه وابسته است؟!
من به ماکان افتخار میکنم و آرزوی صبر برای او دارم.
درود بر صلچ

ناشناس گفت...

متاسفانه هر چیز اینجا اتفاق می افته یه ربطی به بازی های سیاسی حکومت داره.( الا جنبش سبز که از دستشون در رفته)
آدم به فکر می افته چرا اصلا این آقا رو گرفتن و ول کردن و چرا اونقدر زیاااادی با آرامش و مثل یک بازی تاتری اغراق شده حرف می زنه.... والا حتی همین پسر فائزه چند ماه پیش بعد از دستگیری مادرش جدی و تند تند و عصبی تر از ماکان که عشقش رو کشتش صحبت می کرد
ای بابا خدا به خیر کنه

ناشناس گفت...

راستش را بخواهید خود من پس از فهمیدن این جریان از طرفدار های جنبش تا حدی ناامید شدم. هر چند تفکر افراد و اینکه چگونه فکر میکنند به من ربطی نداره، اما ترجیح میدهم کنار اسرائیل قرار نگیرم نمی خوام از دیکتاتوری احمدینژاد نجات پیدا کنم گرفتار استعمار اسراییل و امریکا بشیم.
اگر به کروبی و موسوی در این زمینه اطمینان نداشتم هرگز طرف جنبش سبز قرار نمیگرفتم
چیزی که مطمئن هستم این است که این آقا که برای پول (شاد هم خود شیرین کردن) خودش را به اسراییل میچسباند و آبروی یک جنبش مردمی با ان همه خون ریخته را میبرد، برای مردم کشورش هیچ ارزشی قائل نیست

maryam گفت...

حالا این همه جا برای سفیر صلح شدن!حتمآ ایشون باید می رفتن اسراییل؟ تااین کوذتاچی ها سناریو های مزخرف بیشتری به خورد عوام بدن!احتمالا مزایای اسراییل رفتن خیلی بیشتر از جاهای دیگه بوده و آقا تا آخر عمر بیمه شدن...

ناشناس گفت...

برای من چند تا سوال پیش آماده.

- مگر این آقا بعد از قتل ندا توسط اطلاعات دستگیر نشده بود.

- چطور آزادشد و اجازه خروج از ایران بهش دادند.

- رفتن ایشان به اسرائیل چه سودی برای جنبش سبز داره.

- اسرائیل چه سودی از میزبانی این شخص خواهد داشت به جز صدمه زدن به جنبش آزادیخواهی ایرانیان

- همه میدانند که دولت احمدی‌نژاد بزرگترین نعمت برای اسرائیل در ۳۰ ساله اخیر بوده.

ما ایرانیان دائم داریم قربانی توطئه‌های کوچک و بزرگ می‌شویم.

ناشناس گفت...

آقا ایران و اسرائیل با هم هستند و اینها همش دعوا زرگریه بدا به حال من و تو که جونمان را 8 ماه کف دست گذاشتیم!!! اگه یه کم تیزهوش باشیم اون قدر فهمش سخت نیست.در جنگ ایران و عراق تنها کشوری که ایران را کمک میکردوسلاح میداد اسراییل بود.انها هم حکومت دینی دارند.سگ زرد برادر شغاله!!!

ناشناس گفت...

من کاملا به قضیه مشکوکم
از کجا معلوم که دار و دسته اطلاعاتی ها برای ماست مالی کردن قتل ندا این آقا رو آزاد نکرده باشن؟
از هیچ طریقی به نتیجه نرسیده بودن نه از نمایش خیابونی نه از محکوم کردن آرش حجازی نه فیلم های مسخرشون.
ولی با این کار همه چی رو میندازن گردن اسرائیل و انگلیس و تموم!
این دیدار فقط به نفع حکومته و بس!

Unknown گفت...

لطفآ دمکرات باشید . ایشون از طرف خودش صحبت کرده و نه از طرف ملت ایران، درضمن در تلویزیون آلمان هم در یک برنامه پر ببیننده صحبت کرد که افکار عمومی آلمان رو بسیار تحت تاثیر گذاشت. همیشه بد بین نباشید، و همیشه به دیگران افترا نزنید، و فقط به مزدوران اشغالگر جمهوری فاشیستی اسلامی فکر کنید.

مین گفت...

مهم نیست آقای ماکان به اسرائیل سفر کرده و یا حتی قتل ندا آقا سلطان توسط بی بی سی طراحی شده باشد.
مهم اینست که مردم ایران آزادی می خواهند، حق تعیین سرنوشت خود را می خواهند و باید به حقشان برسند. ما تا رسیدن به حق خود از پا نمی نشینیم

ناشناس گفت...

لطفآ دمکرات باشید . ایشون از طرف خودش صحبت کرده و نه از طرف ملت ایران، درضمن در تلویزیون آلمان هم در یک برنامه پر ببیننده صحبت کرد که افکار عمومی آلمان رو بسیار تحت تاثیر گذاشت. همیشه بد بین نباشید، و همیشه به دیگران افترا نزنید، و فقط به مزدوران اشغالگر جمهوری فاشیستی اسلامی فکر کنید.

ناشناس گفت...

بیخودی جمهوری اسلامی را مقصر نکنیم. امثال ایشان بین ما ایرانی ها زیاد پیدا میشوند که کشورشان را ول کنند و از فرصت به نفع خودشون استفاده میکنند. وقتی جمهوری اسلامی فرزندان هاشمی رو میگیره، و ایشون رو رها میکنه خوب میدونه که چه کار داره میکنه و خوب میدونه که کی به جنبش ضرر میزنه

ناشناس گفت...

I don't believe Makan made the right move to go and meet with the Israeli officials and this has nothing to do with Iranians not having a problem with Israel. But as the author write, we should consider the situation and how the regime would take advantage of Makan's move. This is not good for Neda's family either. I am certain that Makan is quite distressed due to Neda's death and in this situation he is not making the right decisions, but that does not mean that he is not a sincere person. Hopefully, he will be able to end his grief soon and make wiser choices.

ناشناس گفت...

فعلا" که رتبه اول چاکری و نوکری برای اسرائیلیها هنوز متعلق به خود احمدی نژاد است.

ناشناس گفت...

مگه عیبی داره رفته اسرائیل؟اصلا هم به ضرر مردم ایران نیست. حکومت دیکتاتوری آخوندی کم از کاه کوه ساخته و کم دروغ تحویل مردم میده؟ اینها کارشون سرکوب و خفه کردن مردم آزادی خواه است، حالا چه ایشون بره اسرائیل چه نره. مردم دیگه گوشاشون از دروغگوییهای این حکومت پره. ندا جهانی شده و جهانی هم خواهد ماند.

ناشناس گفت...

In pesareh bi savad va ahmagh , agar harf e hesabi dare bege nazare makan ine.
chera ba title namzad e Neda i taraf va an taraf mi re.
ye jomele harf e dorost va hesabi az dahane in nadoon biroon ne mi ad. khodesh ja zade be onvan e namayande mardom e Iran.
kesani ke be ishoon eftekhar mi konan lotafan mosahebe ishon ba VOA va saohbathay be sar va tah dar Jenevea Conference ra moshahed konan.
in hich rabti ham be molaghat ishon ba maghamat Israel nadare.
man moshkeli ba molaghat ba Israel ha nadaram.

ناشناس گفت...

به نظر من این حرکت آقای ماکان هیچ ضربه ای به جنبش سبز نخواهد زد. چرا که ایشان شخص مطرحی در جنبش مردم ایران نیست. ایشان نامزد ندا بوده و آن هم فقط برای چند ماه، خوب که چی؟
فکر می کنم هم ایشان دچار توهم شده و هم افرادی که فکر می کنند سفر ایشان به اسراییل روی جنبش تاثیر می گذارد

ناشناس گفت...

ما مردم افراط و تفریطیم. یا از این ور می افتیم یا از اون ور. به امید روزی که حق و باطل رو نه از نگاه دشمن, که از نگاه دوستانمان ببینیم.

ناشناس گفت...

Mohem amsaale maa nistim ke har ruz balatarino check mikonimo barnameye Parazite VOA mibinim. Mohemm ine ke har che bishtar bayad delhaaye ahaade mellato be jonbeshe sabz nazdik kard ke moteassefaane kaare aghaye maakan dar moghabele in hadaf gharar dare. Kaash in kaaro nemikard

ناشناس گفت...

با سلام
کجایند آنهایی که سر مزار ندا آقا سلطان فریاد واحسینا و واغریبا سر میدادند ؟ تا اینها را ببینند؟

به به! به به !

مزدوری عالی مستدام !!

Unknown گفت...

این خیلی شرم آوره.
این یارو به هیچ وجه براش ندا مهم نبوده. داره از اسم و شهرت این دختر بیگناه که در جوانی جانش رو از دست داد به نفع خودش سواستفاده میکنه.
اگر واقعا به ندا علاقه داشت با خانواده اش چنین نمیکرد. من با اسراییل مشکلی ندارم همینطور با اینکه جمهوری اسلامی چی فکر میکنه ولی اینکه یکی از نام و جان و شهرتی که یکی دیگر از خونش بدست آورده به عنوان غنایم برای خودش بهره برداری کنه.

برخی آدمها، ذاتشون پسته. ایکاش ندا نمرده بود تا این مردک فرصت طلب به اینجا نمیرسید

Unknown گفت...

بدبخت ندا آرزوها و آیندش را در چه کسی دیده بود. کسی که حتی به نام و جان این دختر وفادار نبوده. اگر این آدم واقعا شرافت داشت تلاش نمیکرد از جان و نام ندا برای خودش شهرت بخره نه با تلاش خودش.

Unknown گفت...

بدبخت ندا آرزوها و آیندش را در چه کسی دیده بود. کسی که حتی به نام و جان این دختر وفادار نبوده. اگر این آدم واقعا شرافت داشت تلاش نمیکرد از جان و نام ندا برای خودش شهرت بخره نه با تلاش خودش.

به نام ندا از کشور رفت خارج و خودش رو به نام نامزد ندا به این ور اون ور نشون داد تا به نام ندا هواشو داشته باشن
مطمئن باشید چند وقت دیگه شاید هم خیلی زود با یک زن دیگه یک زندگی مرفهی رو که به نام ندا برایش ساخته شده آغاز کنه اون هم در یک کشور پیشرفته

بیچاره ندا

ناشناس گفت...

این کار به جنبش ضربه سهمگینی خواهد زد و باعث تفرقه و در نهایت یاس و نا امیدی بر جنبش خواهد شد.

تا دیر نشده باید کاری کرد.. قبل از اینکه دستگاه دروغ پراکنی کیهان خامنه ای و خبرگزاری فارس و.. اقدام کنند.

امکان داره کل دستاوردهای 9 ماه جنبش رو بر باد بده. واقعا افتضاحه

ناشناس گفت...

این مطلب هم مرتبط با مطلب شماست و در همان راستا
http://shabakeh88.blogfa.com/post-5.aspx#

ناشناس گفت...

شما اگر مصاحبه ایشون با وی او ای رو بشنوید متوجه میشوید که چه آدم فرصت طلبی است. این آقا به عنوان نامزد ندا در این برنامه دعوت شده بود اما در مورد تنها چیزی که صحبت نکرد ندا بود. همه اش در حال تعریف از خودش بود و سعی داشت نشون بده خودش از ندا فعال تر بوده و از مدت ها قبل فعال حقوق بشر بوده !!!! اون مصاحبه به خاطر حضور این آقای فرصت طلب غیر قابل تحمل بود.

Unknown گفت...

هیچ چیز مقدستر از جان ندا و دیگر شهیدان نبوده. ندا جانش رو نداد که ما یا این مردک یا دیگری به اهداف سیاسیشون برسن.
اینکه برخی به نام ندا مینویسن اهداف جنبش واقعا همین اندازه که این مردک داره این کارها رو میکنه، دارن به ندا و دیگر کشته شدگان توهین میکنن. چه چیزی میتونه جای جان انسانها رو بگیره؟

ندا خودش مهم بود.
ندا دختر جوانی که هزاران آرزو داشت ولی برای حقش جانش رو از دست داد. ندا حتما خیلی آرزوها داشته ولی افسوس که از میان ما رفت.
ایکاش زنده بود.
ایکاش سیاست در کشورها طوری شود که به هزینه ی جان انسانها نیازمند نباشد.

ناشناس گفت...

از فیس بوک کاسپین ماکان:

نویسنده
شاعر
کارگردان
عکاس
گوینده
Analyst Polotics

!!!!!

یادشون رفته احتمالاً "بازیگری" رو هم بنویسند


خدا آن روزی را نیاورد که "کوچک وار های سیاسی" و خرده انسانهای اندک و جاه طلب بنا به حادثه ای به جایگاهی نه در شان یک ملت که حتی نه در شان خود برسند!! به ایشان هم باید سفر به خیر گفت (!) و از اوضاع پاس جدید و اقامت و شهرت نوخواسته اش پرسید؟!!

Unknown گفت...

من به زودی یک مطلب رو به نام عشق واقعی در وبلاگم میذارم. اونوقت بیایید این عشق رو با عشق کاسپین ماکان مقایسه کنید.

یک یار سبز گفت...

به نظر من رفتن آقای کاسپین ماکان به اسرائیل فی النفسه نمی تواند اشکالی داشته باشد اما باید دید که رفتن او آنهم با دعوت یک شبکه اسرائیلی و دیدارش با رئیس جمهور این کشور چه سودی برای جنبش سبز ایران داشته است. به نظر من هیچ، حتی از بعد تبلیغاتی هم سود آنچنانی برای جنبش نداشته در حالی که یک شانس و موقعیت عالی به رژیم می دهد تا سناریوی دروغی خودشان برای ندای ایران را تکمیل کنند که به دروغ ثابت کنند که ندای مظلوم را سرویسهای جاسوسی غربی کشتند و از این حرفهای مزخرف. آقای کاسپین ماکان باید دقت کند که وظیفه سنگینی دارد و امیدوارم به این واکنشها عکس العمل صحیح نشان دهد واز این به بعد کاری نکند که هزینه آن را ملت ایران بدهد.

ناشناس گفت...

نکنه از نظر شما هم یهودیا نجس هستند؟؟

رضا گفت...

۱) شما هیچ کار هم که نکرده باشید، نظام شما را به وابستگی به اجانب متهم میکند، پس موضوع زیاد مهم نیست.
۲) ندا فقط یکی از دهها شهید جنبش سبز است نه همه آن (تا چه برسد به نامزد ایشان که هیچ کس نمیداند واقعا چه باورهایی دارد و اصلا نامزدی یا حتی برادر و خواهری هیچ ربطی به خود ندا و مهمتر از آن شهید شدن ایشان ندارد). حتی باورهای خود ندا را هم نمیدانیم. شاید ندا (در حد نظام مقدس) از اسراییل بدش نمیآمده است. مهم نیست. سبزها عقاید و باورهای متفاوت دارند و همه محترم است. طبیعتا شهادت ندا خیلی بزرگ شد (مثلا بزرگتر از شهادت سهراب) پس نظام هم برای کوبیدن جنبش سبز بیشتر سراغ ایشان رفت. مقصر این بزرگنمایی بیش از حد البته خود ما و احساساتمان است. این موضوع نشانگر اسیر شدن همه ما به تبلیغات و ظاهر (به جای باطن) است. موضوع این است که ندا فقط یکی از شهدای جنبش سبز است. همین و بس. نامزدش هم محترم است ولی او ندا نیست و نه او و نه ندا نماینده افکار همه‌ی سبزها نیستند. یک بهایی هم ممکن است سبز باشد به این صورت که میخواهد به حقوق شهروندیش برسد. من در این مورد با او هستم و نه همراه با باورهایش. یک همجنس باز هم ممکن است سبز باشد. خیلی هم خوب است ولی برای آزادی ازدواج همجنسگرایان باید ما یا نمایندگان ما رای بدهند و رای من «نه» خواهد بود. میدانم سخت است و این بدیهیات به آسانی از گلوی ما پایین نمیرود ولی سعی کنیم اینها را به همان هم وطنان بفهمانیم. ولا حتی اگر جنبش سبز به نتیجه برسد، چند سال بعد باز همین کاسه است و همین آش. چند بار میخواهیم تاریخ را تکرار کنیم؟!

انتظار زود به نتیجه رسیدن جنبش سبز را نداشته باشید. جنبش قرار نیست همین فردا به نتیچه برسد تا توسل پوسیده و رنگ رو رفته‌ی صدا و سیما به چنین موضوعاتی ضربه ی بزرگی به آن بزند. اول این موضوعات بالا را برای هم میهنانی که گفتید روشن کنید. اگر روشن نکنید ۲۰ سال بعد در همین دام گرفتار خواهیم شد. در فردای ایران هر کس خواست مثلا میتواند مردم اسراییل را از فلسطینیها بیشتر دوست داشته باشد. من دومیها را بیشتر دوست دارم، نه ربطی به او دارد و نه ربطی به من. فقط نباید به کشورمان خیانت کنیم و آنرا به اسراییل یا اعراب بفروشیم. سیاست خارجی آینده هم توسط اکثریت تعیین میشود نه آقای ماکان یا آقای خامنه‌ای یا من که فقط یک نفر هستیم.

دیگر بس است. وقتی کسی شما را با اسلحه تهدید میکند راه موقتی این است که خود را از تیرس او پنهان کنید ولی راه بهتر آن است که اسلحه را از دستش خارج نمایید. اسلحه را از دست نظام خارج کنیم یعنی نگذاریم که دیگر با کارت رنگ و رو رفته‌ی «وابستگی به اجانب» بازی کند. نمیدانم جناب ماکان کیست. خدا میداند. هر چه هست دوست داشته یا ... رفته اسراییل. آزاد است. ربطی به من ندارد ولی به کار و باورهایش احترام میگذارم.

مرگ بر اسراییل
مرگ بر نظام دروغین جمهوری اسلامی
درود بر کاسپین ماکان

saeed soltanpour گفت...

با سلام
در تاریخ 17 فوریه 2010 مطلبی در ارتباط با ماکان و سو استفاده های سیاسی شخصی وی از ندا در زمانی که به دعوت گروه های ضد اسلامی در تورنتو کانادا بود نوشتم
ندا : سمبل مظلومیت ویا سمبل مقاومت و مبارزه یک ملت؟
و تاکید کردم در حالیکه حق هر کسی هست که محل زندگی خود را انتخاب کند ولی حق ندارد از ارزشها و شهدای مردم ایران سو استفاده کند.
در هر حال سفر ماکان به اسرائیل در راستای جنگ جاسوسی بین وزارت اطلاعات و موساد اسرائیل هست که ربطی به مردم ایران ندارد ولی کسانی مانند شهروند تورنتو - اسماعیل نوری علا و همسرش وگروه ندا در تورنتو که سفر ماکان را پوشش خبری قراردادند بدون اینکه به ماهیت ان توجه کنند باید از مردم ایران و زندانیان سیاسی و شهدا معذرت خواهی کنند
جمهوری اسلامی و اسرائیل دو روی سکه حکومت های ایدئولوژیک سیاسی مذهبی هستند و بر ضد منافع مردم ایران و دموکراسی خواهی عمل می کنند
http://kanoun-e-bayan.blogspot.com/2010/02/blog-post_17.html


سعیدسلطانپور
روزنامه نگار تورنتو

ناشناس گفت...

بسیاری از ایرانی تبارهای مقیم اسراییل همانند دیگر ایرانیان سایر کشورهای جهان و حتی مردم فلسطین از جنبش سبز و ندا طرفداری کردند. در اسراییل مردم همانند همه جهان حتی فلسطین برای ندا و دیگر شهیدان شمع روشن کردند ولی اینکه یکی از جنازه یک نفر دیگه بر رسیدن به شهرت و ثروت استفاده کنه اوج پستی اوست.

Unknown گفت...

فقط اینو ببینید تا بفهمید یک عاشق واقعی کیه:
http://wisdom-follower.blogspot.com/2010/03/true-love.html

ناشناس گفت...

شما نگران " نظام مقدس جمهوری اسلامی " هستید ؟

اسرائیل یک کشور هست مثل بقیه؛ جنبش سبز با هیچ کشوری خصومت نداره، این انتقاد شماست که خوراک تبلیغاتی میشه برای کیهانیان نه کاره ایشان. اگر ما بخواهیم نگران خوراک تهیه کردن برای جمهوری اسلامی باشیم که هیچ کاری نباید بکنیم. این انتقاد شما هیچ فرقی‌ با حسین شریعتمداری ندارد. آینده جنبش سبز را جمهوری اسلامی مشخص نمیکند. شما هم نگران آن دسته از افراد نباشید که معترض هستند ولی‌ به جمهوری اسلامی اعتقاد دارند. آنها هم درک خواهند کرد که هر کسی‌ آزاده کاره خودش را انجام بده. این یک کاره شخصی‌ هست که ایشون کرده و به خودش هم مربوطه. هر وقت ما این را یاد گرفتیم بعد باید دم از احترام به عقاید بگذاریم.
مرگ بر هیچکس

ناشناس گفت...

http://www.rahesabz.net/story/12619

ماکان نامزد ندا نبود

مسیح علی نژاد

ناشناس گفت...

وقتی جنبش مردم ایران را اصلاح طلبان مذهبی گروگان بگیرند، نتیجه اش سرکوب و توهین به هر کسی که از چارچوب آنان فرا رود است و بس. این شما و این دموکراسی دینی (پیتزای قرمه سبزی). یکی نیست بپرسد این آقایان پرمدعا در برابر قتل ندا و دربدری آقای ماکان چه شکری خورده اند که از هیکلشان بیشتر حرف میزنند؟

ناشناس گفت...

مرگ بر اسرائیل و خامنه ای

ناشناس گفت...

کجای این نظام مقدسه که شمای نویسنده نگرانش هستید؟
من هم از این کارهای آقای ماکان سر در نمی آورم ولی شما هم دیگر مزخرفات این حکومت فاسد را تکرار نکنید
ممنون

ناشناس گفت...

جناب سیروس .
به نظر میرسد ،جناب الی خیلی عصبانی شدید ،چشمان و گوشتان را همین طور را بستید،هر کسی صادقانه ،با حرکت زشت مرید شما مخالفت نموده ،به شدیدترین وجه مورد اتهام قرار گرفته .ادبیات بکار برده ،ادبیات فرقه ،خاصیست ،و من تلاش میکنم که اتهامی را که جنابالی زدید تکرار نکنم .ولی چند پرسش را از شما دارم ،که دفاع مردانهی از ماکان نمودید .
۱.ایشان مثل هر کسی حق دارد ،به هر جای رود .ولی به عنوان سفیر صلح ،و نماینده سبزها هر گز .
۲.من نمیدانم که جنابالی سعادت این را داشتید که به کشوراسراییل سفر نماید ،قوانین بسیار سختی دارد ،و بر خلاف رژیم ولایت وقیه به قوانینش احترام میگذارند ،مگر اینکه .چند وزارت خانه با هم هماهنگ شوند .
پرسش اینجاست ،که هدف دولت اسرایل از این دعوت و با این تبلیغات چه بوده ،فکر نمیکنید با توجه به آچمز شدن ولایت نیروهای ارتجاعی جمهوری اسلامی ،و یا با حذف آنها از پیکر سیاسی ایران،راست افراطی اسرایل سر انجامش به کجا ختم خواهد شد .به باورمن حذف جریان افراطی از حاکمیت ایران ،برابر با مرگ نیروهای افراطی در حاکمیت اسراییل ،میباشد . از این رو جناب ماکان خدمت بزرگی به هر دو جریان نموده است .

ناشناس گفت...

نویسنده این مطلب از طرف جمهوری اسلامی دستور گفته است که نگذارد جنبش سبز صدای مظلومیت خود را به دنیا برساند مخصوصا اسرائیل که طرح منزوی کردن ایران رو در پیش داره ...

این حرکت ماکان رو باید به فال نیک گرفت و این وسط فقط رزیم اسلامی به وحشت افتاده و این هایی که از این حرکت ترسیدن و دارن فضا سازی می کنن که چرا ماکان رفت اسرائیل از سگان کاسه لیس نظام اسلامی هستند


.مواظب باشد بسیجی ها میخوان حرکت صلح طلبانه ماکان رو خراب کنن


انهایی که به جای اسرائیل نام صهیونست رو میبرن سگان کاسه لیس رزیم اسلامی هستند


حرکت ماکان رو به این حساب بگذارید که وی برای این به اسرائل رفت تا روابط ایران اینده را از الان بهبود ببخشه



تنها سران نظام این حرکت را اشتباه میدانند و ان ها در میان جنبش سبز نفوز کردن

ناشناس گفت...

با درود
نه سران سبز صدای اعتراض اکثریت ملت ایران هستند و نه ساده دلهائی مانند ماکان سفیر اکثریت ملت ایران..
ماکان شخصی است که از کشتن شدن ندا آقا سلطان توسط رژیم بیشترین منافع شخصی را دنبال کردند و همین مسئله اقامت اروپا و امکانات گرفتن از غرب را با خون پایمال شده ندا بدست آوردند.
ایشان نه تنها سفیر هیچ بخشی از ایران نیستند بلکه فقط سفیر خود هستند زیرا منافع شخصی و دنبال کردن منافع دراز مدت پای این ساده دل را به اسرائیل کشانیده است
و احتمال دسیسه ای بسیارناجوانمردانه در پشت این بازی قرار دارد و بنده احتمال میدهم این سفر هماهنگی قبلی میان اسرائیل و ایران و از توافق پشت پرده این دو کشور خبر میدهد وماکان ساده دل قربانی این دسیسه ننگین شدند تا جنبش خود جوش مردم توسط رژیم با مدرک و سند متهم به حمایت غربی شود
این یک توطئه بزرگ است و آگاه باشید که رژیم و اسرائیل و غرب در پشت صحنه مشغول توافق برای تحمل کردن یگدیگر و توافق برای دسیسه چینی برای مخالفین طرفین هستند.
این یک بده و بستان سیاسی ما بین اسرائیل و رژیم است

Farshad گفت...

آقا اینقدر جوش نزن!

میگن طلایی که پاکه چه منتش به خاکه؟ هر ننه قمری میتونه خودشو نمایندهٔ ایران یا جنبش سبز جا بزنه! دولت هم که به قول شما همیشه بهانه هم نداشته باشه، بهانه تراشی میکنی‌. شنونده باید عقل باشه!

به هر حال به قول موسوی، ما نباید از انگ هایی که به ما میزنن هراسی داشته باشیم و مجبور نیستیم که برای اینکه چیزی رو ثابت کنیم، از مسیر خودمون منحرف بشیم.

ماکان چه بخوایم چه نخوایم زندگی‌ خودشو داره و ادعا‌های خودش رو خواهد کرد و خودش رو هر جوری که دلش بخواد جا خواهد زد. مسالهٔ اصلی ما ایشون و رفتارش نیست... ما به جنبش سبز مردمی مشغولیم و پی‌ گیر گرفتن حق ‌و حقوقمون از این نظام دیکتاتوری هستیم.

لطفا از دعوا‌های بیجا بر سر لحاف ملاّ دست بردارید!!!

Unknown گفت...

درود بر ماکان نماینده من ایرانی زجر کشیده
http://areeyana.blogspot.com/2010/03/31.html

رهام گفت...

خب حالا چرا اینقدر شلوغش می کنی؟؟
خود شما که بدتر از رسانه های ملی(؟) عمل کردی!
چرا به قضیه اینطور نگاه نمی کنی:
یک بابایی رفته با یک رئیس جمهوری که ممکنه به ایران حمله کنه صحبت کرده اون هم به این خاطر که این کارو نکنه!

حالا بهتر نشد؟

تا وقتی خود ما مثل صدا و سیما عمل می کنیم، حق اعتراض به اراجیف اونها رو نداریم!
صدا و سیما در هر حال کار خودشو می کنه! ربطی نداره که ماها چطوری عمل می کنیم.

ناشناس گفت...

این اقدام آقای ماکان بدون شک تحت کنترل سیستم امنیتی جمهوری اسلامی انجام شده...
برای ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی در جنبش سبز و همچنین خوراک تبلیغاتی 20:30 و کیهان و فریب افکار عمومی. این نخستین بار نیست که امنیتخانه آخوندها اینطور بازی در می آورد. اینها حتی بارها علیرضا نوری زاده را سر قضیه سعید امامی و سردار فضلی بازی دادند و ضایع کردند و سوء استفاده کردند.

ناشناس گفت...

آقای //Farshad
شما که اینقدر جوش میزنید و فوری سنگ سینه موسوی را به سینه مبارک میکوبید میشه بفرمائید از کدم مسیر نباید منحرف بشیم؟!
نکنه منظورتون همون مسیری هستش که موسوی میخواد یه سره برتون گردونه به آرمانهای جنائی خمینی ؟!
شما هنوز نمی دونی فعلن اعتراض وجود داره اما تا استراتژی و هدف نهائی جنبش معلوم نشه می تونی از مسیر حرف بزنی و یا کسی رارهبر فرض کنی؟!
آقا جان برید کمی مطالعه کنید فکر میکنید اکثریت مردمی که معترض هستن مثل چند تا جوجه بسیجی شستشوی مغزی شده هستن تا دوباره گول شما و موسوی و کروبی رو بخورن و بیفتن دنبال شما تا برگردیم به یه 31 سال دیگه اسلام از نوع سبزش؟!
برید جمع کنید آقا موسوی کیه ؟!
نکنه فکر کردی موسوی کمتر از بقیه تو رسیدن به شرایط خفقان کنونی دخالت داشته؟
نکنه فکر کردی ملت یادشون رفته این تفاله های مذهبی کی هستن؟!

ناشناس گفت...

شاید بشه اینطور تفسیر کرد که اسراییل از شکست جنبش سبز خوشحال خواهد شد، چون تا الان هم که به ایران حمله نکرده به خاطر مخالفت امریکا بوده وشاید در صورت شکست جنبش سبز امریکا مواضع خودش رو عوض کنه و شاید هم با اسراییل همگام شد. اینطور که من فهمیدم هم اسراییل و هم جمهوری اسلامی از جنگ با هم خوششون میاد و فقط این امریکاست که زیاد از این داستان راضی نیست، به نظر من جنبش سبز خیلی صریح با یک بیانیه باید خودش و ندا رو از این آقای فرصت طلب جدا کنه. این آقا از هر جای دنیا و حتی آمریکا خیلی راحت می تونست پناهندگی بگیره ولی حتما یه پول و شرایط غیر قابل رد کردنی بهش پیشنهاد شده. به نظر من از این اسراییلی ها بعیید نیست چند وقت دیگه هم ترورش کنن و بگن نیروهای حماس و حزب الله به دستور ایران ترورش کردن.

وبلاگ‌ها

دنبال کننده ها

کتاب‌ها

  • مائو داستان ناشناخته/ جان هالیدی/ ثالث
  • جدال قدیم و جدید/ جواد طباطبایی/ ثالث
  • سرزمین‌های شبح‌زده/ تینا روزنبرگ/ ثالث
  • تجدد بومی/ محمد توکلی طرقی/ تاریخ ایران
  • مکتب در فرایند تکامل/ حسین مدرسی/ کویر
  • گذار از مدرنیته؟/ شاهرخ حقیقی/ نشر آگاه
  • روح پراگ/ ایوان کلیما/ نشر آگه

فیلم‌ها

  • آغوش‌های شکسته/ کارگردان: پدرو آلمادوآر
  • شاترآیلند/ کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • کتاب الی/ کارگردان: آلبرت و آلن هیوز
  • آواتار/ کارگردان: جیمز کامرون
  • نه (9)/ کارگردان: باب مارشال
  • زیرزمین/ کارگردان؛ امیر کاستاریکا
  • خانه خنجر‌های پران/ کارگردان؛ ژانگ ئیمو
  • نفرین گل طلائی/ کارگردان؛ ژانگ ئیمو
  • بدرود محبوب ابدی من/ کارگردان؛ چن کایگه
  • سفر گروه موسیقی/ کارگردان؛اران کولیرین
  • شاخ به شاخ/ کارگردان؛ فاتح آکین
  • پیر پسر/ کارگردان؛ چن ووک پارک
  • ممنتو/ کارگردان؛ کریستوفر نولان
  • دوشنبه‌ها زیر آفتاب/ کارگردان؛فرناندو آرانوا
  • والس با بشیر/ کارگردان؛آری فولمن
  • کتاب‌خوان/ کارگردان؛استفن دالدری